O nas
Misja i działalność Stowarzyszenia
Stowarzyszenie jest organizacją pozarządową, która od 1991 roku realizuje działania na rzecz zdrowia psychicznego. Od 2011 roku ma status Organizacji Pożytku Publicznego. W 2023 roku podczas Uroczystej LXXXV Sesji Rady m.st. Warszawy Stowarzyszenie otrzymało Nagrodę m.st. Warszawy w uznaniu zasług dla Stolicy Rzeczpospolitej Polskiej.
Misją Stowarzyszenia jest:
- niesienie wszechstronnej pomocy osobom z zaburzeniami psychicznymi, zwłaszcza osobom po poważnych kryzysach psychicznych, zmagających się z indywidualnymi, zawodowymi, rodzinnymi i społecznymi następstwami przebytej choroby,
- profilaktyka zaburzeń psychicznych i promocja zdrowia psychicznego, szczególnie wśród dzieci, młodzieży i ich rodzin,
- wsparcie kadry pedagogicznej placówek oświatowych w realizowaniu programów profilaktycznych,
- działanie na rzecz psychiatrii środowiskowej w zakresie profilaktyki, terapii i rehabilitacji osób z zaburzeniami psychicznymi w ich środowisku.
Aktualne działania Stowarzyszenia to:
- prowadzenie mieszkań chronionych dla osób po przebytym kryzysie psychicznym,
- prowadzenie konsultacji psychologicznych i psychoterapeutycznych dla dzieci, młodzieży i ich rodziców,
- zajęcia grupowe psychoedukacyjne i rozwojowe dzieci i młodzieży,
- warsztaty, prelekcje i grupy wsparcia dla rodziców,
- szkolenia i superwizje dla osób zawodowo pracujących z dziećmi i młodzieżą (m.in. nauczycieli, lekarzy, pielęgniarek środowiskowych i asystentów rodziny).
W celu realizacji misji Stowarzyszenia, z pozyskanych dotacji i darowizn, zrealizowaliśmy następujące programy:
2011 - 2024 - realizacja projektu "Prowadzenie mieszkania chronionego treningowego dla osób chorujących psychicznie" – finansowanego przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy - Biuro Pomocy i Projektów Społecznych
2022 - 2024 - realizacja projektu "Nie jesteś sam - pierwsza pomoc psychologiczna dla dzieci i młodzieży - finansowanego z Budżetu Obywatelskiego.
2021 - 2023 - realizacja wszechstronnych działań z obszaru profilaktyki zaburzeń psychicznych i promowania zdrowia psychicznego jako Partner w projekcie "Razem do rozwoju - Mokotowskie Środowiskowe Centrum Zdrowia Psychicznego dla dzieci i młodzieży", którego Liderem był Instytut Psychiatrii i Neurologii, nr projektu POWR.04.01.00-00-DM14/20 - finansowanego z Europejskiego Funduszu Społecznego
2019 - 2023 - prowadzenie mieszkania chronionego, mieszkań przejściowych jako Partner w projekcie „Kompleksowe wsparcie osób z zaburzeniami i chorobami psychicznymi w dzielnicy Mokotów”, którego Liderem był Instytut Psychiatrii i Neurologii nr projektu WND-POWR.04.01.00-00-D216/17) - finansowanego ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
2020 - 2023 - realizacja projektu "Szkoła promocji zdrowia psychicznego dla pracowników mokotowskich placówek oświatowych" poprzez prowadzenie szkoleń i superwizji dla nauczycieli i wychowawców - finansowanego przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy – Dzielnica Mokotów
2019 - 2022 - realizacja projektu mającego na celu animację i integrację społeczności lokalnej „Sąsiedzkie Sielce” - działania, wydarzenia kulturalne i prozdrowotne, festyny, warsztaty artystyczne dla dzieci i młodzieży itp. z udziałem profesjonalnych instruktorów, a także członków Partnerstwa „Moje Sielce” – dofinansowany przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy – Dzielnica Mokotów
2019 - 2022 - partnerstwo w projekcie „Kompleksowe wsparcie osób z zaburzeniami i chorobami psychicznymi w dzielnicy Mokotów” realizowanym w ramach Działania 4.1 Innowacje społeczne w Ministerstwie Rozwoju (nr projektu WND-POWR.04.01.00-00-D216/17)
2021 - 2022 - realizacja projektu "Aktywnie do zdrowia psychicznego" - finansowanego przez Fundację Santander Bank Polska S.A. w ramach programu grantowego "Bank Dziecięcych Uśmiechów"
2021 - realizacja projektu "Miniwykłady/konsultacje z zakresu psychologii i psychiatrii dzieci i młodzieży" - finansowanego przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy – Dzielnica Mokotów
2021 - realizacja projektu "Spotkania z psychologiem i lekarzem psychiatrą dla mieszkańców Dzielnicy Mokotów" - finansowanego przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy – Dzielnica Mokotów
2018 – 2020 - realizacja projektu "Wsparcie kadry pedagogicznej i rodziców w rozwiązywaniu problemów wychowawczych dzieci i młodzieży" – dofinansowany przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy – Dzielnica Mokotów
2019 - projekt Day of Caring 2019, którego celem była poprawa jakości życia i wsparcie w rehabilitacji poprzez renowację, odnowienie i odmalowanie części Hostelu Ośrodka Rehabilitacji Socjopsychiatrycznej w Otwocku
2018 - projekt Day of Caring 2019, którego celem była poprawa jakości życia i wsparcie w rehabilitacji poprzez renowację, odnowienie i odmalowanie pomieszczeń Kliniki Psychiatrii Dzieci i Młodzieży Instytutu Psychiatrii i Neurologii w Warszawie
2012 - 2018 - realizacja projektu mającego na celu animację i integrację społeczności lokalnej „Sezon na Sielce” - Działania, wydarzenia kulturalne i prozdrowotne, festyny, warsztaty artystyczne dla dzieci i młodzieży itp. z udziałem profesjonalnych instruktorów, a także członków Partnerstwa „Moje Sielce” – dofinansowany przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy – Dzielnica Mokotów
2015 - Program profilaktyczny dla młodzieży przeciwdziałający uzależnieniom i zachowaniom agresywnym – dofinansowany przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy – Dzielnica Mokotów
2012 - 2013 – „Zajęcia usprawniające ruchowo dla osób z zaburzeniami psychicznymi.” - dofinansowany przez Fundację Wspólna Droga
2013 – 2014 – „Program profilaktyczny zapobiegający rozwojowi uzależnień i zaburzeń psychicznych w grupie uczniów szkół ponadgimnazjalnych.” dofinansowany przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy – Dzielnica Mokotów
2012 – 2013 – projekt „Zajęcia usprawniające ruchowo dla osób z zaburzeniami psychicznymi.” - dofinansowany przez Fundację Wspólna Droga
2011 – projekt „Prowadzenie szkoleń, warsztatów i treningów w Klubie Amicus” - dofinansowany przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
2010 – 2014 - Działania związane z promocją i wspieraniem wolontariatu, - „Szkolenie wolontariuszy pracujących z osobami z zaburzeniami psychicznymi”. Projekt finansowany przez Urząd Miasta Stołecznego Warszawy
2009 - "Razem w Samodzielność" realizowany w ramach projektu systemowego WCPR "Integracja dla Samodzielności" ze środków Europejskiego Funduszu Społecznego
2008 - „Zdrowym być - terapia, szkolenia i praca jako czynniki determinujące jakość życia osób z doświadczeniem choroby psychicznej” - program realizowany przy wsparciu Biura Polityki Społecznej Urzędu m. st. Warszawy
Ponadto, Stowarzyszenie zrealizowało następujące działania:
- organizacja turnusów rehabilitacyjnych dla podopiecznych organizacji
- współorganizacja Pikniku Zdrowia Psychicznego.
- uczestnictwo w organizowaniu sesji na temat pomocy i wsparcia dzieci i młodzieży Warszawskiego Forum Psychiatrii Środowiskowej oraz Kongresu Zdrowia Psychicznego.
- prowadzenie środowiskowego Klubu Amicus przy ul. Grottgera 25a, gdzie osoby z doświadczeniem choroby psychicznej mogły uzyskać pomoc, wsparcie terapeutyczne i szeroko rozumianą rehabilitację. Po wielu latach działania Klub tworzył mikrospołeczność, która potrafiła zadbać o swych najbardziej potrzebujących pomocy członków: dostrzec pogorszenie samopoczucia, namówić na wizytę u psychiatry, pomóc załatwić ważne sprawy życiowe. Możliwość codziennego przychodzenia do Klubu tworzyła strukturę dnia, utrwalała więzi, niosła możliwość nabywania, ale, co jest szczególnie ważne w przypadku osób cierpiących na zaburzenia psychiczne, stałego ćwiczenia przydatnych w życiu codziennym umiejętności, a także sprzyjała osiąganiu możliwej autonomii. Regularne wizyty w Klubie, uczestniczenie w proponowanych zajęciach powodowało, że jego członkowie zdrowieli, podejmowali coraz to nowe wyzwania, stopniowo wracając do społeczeństwa. Pomimo zawieszenia działalności placówki, Klubowicze dalej utrzymują kontakt, spotykają się w siedzibie Stowarzyszenia, przy okazji wizyty w Mokotowskim Centrum Zdrowia Psychicznego lub takich wydarzeń jak Piknik Zdrowia Psychicznego, Warszawskie Forum Psychiatrii Środowiskowej, Kongres Zdrowia Psychicznego.
Organy, w których działali przedstawiciele Stowarzyszenia:
- Branżowa Komisja Dialogu Społecznego do Spraw Osób Niepełnosprawnych przy Biurze Pomocy i Projektów Społecznych, gdzie pracowało w zespole ds. mieszkalnictwa,
- Branżowa Komisja Dialogu Społecznego do Spraw Zabezpieczenia Potrzeb Mieszkaniowych i Zapobieganiu Wykluczeniu Społecznemu Lokatorów przy Biurze Polityki Lokalowej i Rewitalizacji m.st. Warszawy,
- Branżowa Komisja do Spraw Równego Traktowania przy Centrum Komunikacji m.st. Warszawy, gdzie było przedstawicielem środowiska osób z zaburzeniami psychicznymi,
- Rada do Spraw Zdrowia Psychicznego przy Ministerstwie Zdrowia.
Zespół ds. Dzieci i Młodzieży, który został powołany 2016 roku i został objęty patronatem Rzecznika Praw Dziecka, gdzie zajmowano się konkretnymi problemami dotyczącymi zdrowia psychicznego dzieci i młodzieży: standaryzacją procedur, wsparciem psychologicznym nauczycieli, opracowaniem instrukcji dla rodziców, pedagogów i lekarzy psychiatrów, jak optymalnie korzystać z rozporządzenia o nauczaniu indywidualnym i Stowarzyszenie wdrażało je w swoich działaniach dla rodziców i pracowników warszawskich placówek oświatowych.
Statut Stowarzyszenia
Tekst jednolity statutu „Integracja” Stowarzyszenia Rodzin i Przyjaciół Osób z Zaburzeniami Psychicznymi przyjęty Uchwałą Walnego Zgromadzenia z dnia 24 czerwca 2015 r. /po zmianie § 30 - aktualny/.
STATUT
„Integracja”
Stowarzyszenia Rodzin i Przyjaciół Osób z Zaburzeniami Psychicznymi
Ul. Grottgera 25a 00-785 Warszawa NIP 521-11-81-998
Rozdział I. Postanowienia ogólne
§1
Stowarzyszenie o nazwie "INTEGRACJA” Stowarzyszenie Rodzin i Przyjaciół Osób z Zaburzeniami Psychicznymi”, zwane w dalszej części statutu „Stowarzyszeniem”, jest dobrowolnym, trwałym zrzeszeniem, o celach nie zarobkowych, powołanych dla osiągnięcia celów zawartych w niniejszym statucie.
§2
Stowarzyszenie posiada osobowość prawną.
§3
1. Terenem działania Stowarzyszenia jest obszar Rzeczypospolitej Polskiej.
2. Siedzibą władz Stowarzyszenia jest Miasto Stołeczne Warszawa.
§4
Stowarzyszenie opiera swoją działalność na pracy społecznej członków. Do prowadzenia swoich spraw może zatrudniać pracowników.
§5
Stowarzyszenie ma prawo używania pieczęci według wzorów zatwierdzonych przez właściwe organy administracji państwowej.
ROZDZIAŁ II. Cele i środki realizacji
§6
Celem Stowarzyszenia jest:
1. udzielanie kompleksowej pomocy osobom z zaburzeniami psychicznymi i ich rodzinom
2. rozwój sprawności fizycznej i psychicznej osób z zaburzeniami psychicznymi
3. poprawa jakości życia osób z zaburzeniami psychicznymi
4. kształtowanie właściwych postaw społecznych wobec osób z zaburzeniami psychicznymi i ich rodzin
§7
Stowarzyszenie realizuje swoje cele poprzez:
1. prowadzenie klubu dla osób z zaburzeniami psychicznymi z różnorodną ofertą zajęć rehabilitacyjnych, terapeutycznych i edukacyjnych
2. organizowanie i prowadzenie turnusów rehabilitacyjnych dla członków klubu, osób z zaburzeniami psychicznymi i ich rodzin
3. aktywizację zawodową osób z zaburzeniami psychicznymi
4. organizowanie i udzielnie pomocy materialnej i finansowej osobom z zaburzeniami psychicznymi, znajdującym się w trudnej sytuacji życiowej.
5. prowadzenie dla rodzin osób z zaburzeniami psychicznymi grup wsparcia: terapeutycznych i samopomocowych.
6. działanie na rzecz promocji zdrowia psychicznego i profilaktyki zaburzeń psychicznych (konferencje, warsztaty, sympozja, publikacje, wykłady, współpraca z mediami)
7. upowszechnianie kultury fizycznej wśród osób z zaburzeniami psychicznymi
8. ułatwienie dostępu osobom z zaburzeniami psychicznymi do dóbr kultury takich jak kino, teatr, muzea, koncerty i inne
9. organizacja czynnego wypoczynku dla osób z zaburzeniami psychicznymi – turystyka, krajoznawstwo
10. diagnozowanie potrzeb osób z zaburzeniami psychicznymi i poziomu ich zaspokojenia
11. pozyskiwanie wolontariuszy i organizacja wolontariatu pracującego na rzecz środowiska osób z zaburzeniami psychicznymi
12. nawiązywanie kontaktów i współpracy z innymi organizacjami w kraju i za granicą, o podobnym zakresie działalności
13. działanie w kierunku utworzenia fundacji na rzecz Stowarzyszenia
14. dążenie do utworzenia ośrodków o szerokim programie terapeutycznym
§8
Stowarzyszenie może prowadzić odpłatną działalność pożytku publicznego w zakresie:
1. Prowadzenia zajęć rehabilitacyjnych, terapeutycznych i edukacyjnych dla osób z zaburzeniami psychicznymi
2. Promocji zdrowia psychicznego i profilaktyki zaburzeń psychicznych (m.in. konferencje, warsztaty, sympozja, publikacje, wykłady, szkolenia)
3. Organizacji wypoczynku, rekreacji i rehabilitacji dla osób z zaburzeniami psychicznymi
4. Szkolenia wolontariuszy dla potrzeb pracy z osobami z zaburzeniami psychicznymi
ROZDZIAŁ III. Członkowie, ich prawa i obowiązki
§9
Członkowie Stowarzyszenia dzielą się na:
1. członków zwyczajnych
2. członków wspierających
3. członków honorowych
§10
1. Członkiem zwyczajnym może być każda osoba fizyczna, która popiera cele Stowarzyszenia i zadeklaruje opłacenie składki członkowskiej.
2. Członkiem wspierającym może być każda osoba fizyczna lub prawna deklarująca pomoc finansową, lub rzeczową Stowarzyszeniu.
3. Członkiem honorowym może być osoba fizyczna, która wniosła wybitny wkład w realizację celów Stowarzyszenia.
§11
1. Członków zwyczajnych i wspierających przyjmuje swoją uchwałą Zarząd Stowarzyszenia na podstawie rekomendacji dwóch jego członków zwyczajnych.
2. Członkowie honorowi przyjmowani są przez Walne Zgromadzenie Członków.
§12
Członkowie zwyczajni i wspierający są zobowiązani:
1. dbać o rozwój Stowarzyszenia i osiąganie jego celów
2. przestrzegać postanowień statutu Stowarzyszenia, regulaminów oraz uchwał władz Stowarzyszenia
3. brać aktywny udział w pracach Stowarzyszenia
4. płacić regularnie składki członkowskie
§13
Członkowie zwyczajni mają prawo:
1. czynnego i biernego prawa wyborczego do władz Stowarzyszenia,
2. udziału w zebraniach, wydarzeniach i imprezach organizowanych przez Stowarzyszenie,
3. zgłaszania opinii, wniosków i postulatów na temat działalności Stowarzyszenia i pod adresem jego władz,
4. korzystania ze świadczeń i pomocy Stowarzyszenia z zastrzeżeniem postanowień § 31.
§14
1. Członkowie wspierający i honorowi nie mają czynnego i biernego prawa wyborczego do władz Stowarzyszenia ani głosu stanowiącego na Walnych Zgromadzeniach.
2. Członkowie wspierający i honorowi mają prawo do uczestniczenia w zebraniach Zarządu i Walnych Zgromadzeniach.
3. Członkowie honorowi nie mają obowiązku uiszczania wpisowego ani składek członkowskich.
§15
Wszyscy członkowie Stowarzyszenia mają prawo do korzystania z pomieszczeń i urządzeń Stowarzyszenia.
§16
Członkostwo w Stowarzyszeniu ustaje wskutek:
1. rezygnacji z członkostwa w Stowarzyszeniu zgłoszonej na piśmie Zarządowi
2. wykluczenia ze Stowarzyszenia uchwałą Zarządu Stowarzyszenia
3. skreślenia przez Zarząd Stowarzyszenia z listy członków na skutek nie- płacenia przez ponad 6 miesięcy składek członkowskich,
4. zgonu członka Stowarzyszenia
5. pozbawienia członkostwa honorowego uchwałą Walnego Zebrania Członków,
6. rozwiązania Stowarzyszenia
Rozdział IV. Władze Stowarzyszenia
§17
1. Władzami Stowarzyszenia są:
a. Walne Zgromadzenie Członków,
b. Zarząd,
c. komisja Rewizyjna
2. Kadencja wszystkich władz trwa 3 lata, a ich wybór odbywa się w głosowaniu jawnym lub tajnym w zależności od uchwały Walnego Zgromadzenia.
3. Kadencja każdorazowo rozpoczyna się w dniu dokonania wyboru przez Walne Zgromadzenie Członków.
4. W przypadku ustąpienia w trakcie kadencji członków władz władzom tym przysługuje prawo kooptacji, jednakże liczba członków dokooptowanych nie może przekraczać 1/3 liczby członków pochodzących z wyboru. Kadencja wybranych w tym trybie członków organu Stowarzyszenia upływa wraz z kadencją pozostałych członków tego organu.
5. We władzach Stowarzyszenia nie może zasiadać osoba skazana prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe.
§18
1. Członkowie pełnią swoje funkcje honorowo.
2. Kadencja wszystkich władz Stowarzyszenia trwa 3 lata. Funkcje Prezesa, członka Zarządu i Komisji Rewizyjnej można pełnić więcej niż jedną kadencję.
§19
Walne Zgromadzenie Członków
1. Walne Zgromadzenia Członków jest najwyższą władzą Stowarzyszenia i ostateczną instancją odwoławczą w sprawach dotyczących sporów powstałych między członkami na tle ich działalności w Stowarzyszeniu.
2. W Walnym Zgromadzeniu biorą udział, z głosem stanowiącym, członkowie zwyczajni Stowarzyszenia. Mogą w nim uczestniczyć także członkowie wspierający i honorowi oraz zaproszeni przez Zarząd goście.
3. Zgromadzenie odbywa się raz na 3 lata. W miarę potrzeby może być zwołane Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie.
4. Walne Zgromadzenie zwołuje Zarząd, a Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie Zarząd z własnej inicjatywy, na żądanie Komisji Rewizyjnej lub 1/10 liczby członków.
§20
O terminie, miejscu i proponowanym porządku obrad Walnego Zgromadzenia, Zarząd powiadamia członków pisemnie, na co najmniej 14 dni przed terminem Zgromadzenia.
§21
Nadzwyczajne Walne Zgromadzenie zwołuje Zarząd w terminie 30 dni od daty zgłoszenia wniosku (żądania); obraduje ono nad sprawami, dla których zostało zwołane.
§22
Uchwały Walnego Zgromadzenia zapadają większością głosów, o ile postanowienia statutu nie stanowią inaczej, przy obecności co najmniej połowy osób uprawnionych do głosowania. W razie, braku powyższego quorum, Walne Zgromadzenie może się odbyć po upływie jednej godziny od wyznaczonego terminu – w drugim terminie.
Uchwały Walnego Zgromadzenia, odbytego w drugim terminie, zapadają bez względu na liczbę obecnych.
§23
Do kompetencji Walnego Zgromadzenia należy:
1. Wybór Zarządu i Komisji Rewizyjnej.
2. Rozpatrywanie sprawozdań Zarządu i Komisji Rewizyjnej oraz udzielenie absolutorium ustępującemu Zarządowi, na wniosek komisji Rewizyjnej.
3. Uchwalanie planu działalności Stowarzyszenia.
4. Uchwalanie statutu i jego zmian.
5. Uchwalanie regulaminu obrad Walnego Zgromadzenia.
6. Ustalanie wysokości składek członkowskich oraz sposobu ich uiszczania.
7. Uchwalanie budżetu.
8. Rozpatrywanie wniosków i postulatów zgłoszonych przez członków Stowarzyszenia lub ich władz.
9. Nadawanie i pozbawianie godności członka honorowego.
10. Rozpatrywanie odwołań od uchwał Zarządu.
11. Podejmowanie uchwały o rozwiązaniu Stowarzyszenia i przeznaczeniu jego majątku.
12. Odwoływanie w czynnościach członków Zarządu na wniosek Prezesa Zarządu, przewodniczącego Komisji Rewizyjnej, lub na wniosek co najmniej 1/4 członków Stowarzyszenia.
13. Podejmowanie uchwał w innych sprawach wniesionych na obrady.
§24
Zarząd Stowarzyszenia
1. Zarząd składa się z 5 do 8 członków, w tym prezesa, jednego lub dwóch wiceprezesów, sekretarza i skarbnika.
2. Prezesa wybiera Walne Zgromadzenie. Obsady pozostałych stanowisk dokonują członkowie Zarządu na swoim pierwszym posiedzeniu.
3. Jeżeli skład Zarządu zmniejszy się o więcej niż 1/3 liczby członków pochodzących z wyboru, wówczas należy przeprowadzić wybory uzupełniające na najbliższym Walnym Zgromadzeniu Członków.
4. Do ważności uchwał Zarządu wymagana jest obecność na zebraniu co najmniej połowy pełnego składu Zarządu. Uchwały zapadają zwykłą większością głosów.
§25
Do zakresu działania Zarządu należy:
1. Kierowanie pracami Stowarzyszenia w okresach między Walnymi Zgromadzeniami.
2. Podejmowanie decyzji w sprawach majątkowych i zatrudniania pracowników.
3. Reprezentowanie Stowarzyszenia wobec władz państwowych i innych podmiotów.
4. Przyjmowanie i skreślanie członków zwyczajnych i wspierających.
5. Zwoływanie Walnych Zgromadzeń
6. Rozstrzyganie sporów między członkami, wynikłych z ich działalności w Stowarzyszeniu, oraz spraw dotyczących nieprzestrzegania statutu, regulaminów i uchwał władz Stowarzyszenia.
7. Opracowanie projektu budżetu.
8. Współpraca z Radą Klubu AMICUS oraz udzielanie pomocy w pracy klubu.
9. Uchwalanie regulaminu prac Zarządu.
10. Sporządzanie dorocznych sprawozdań z działalności Stowarzyszenia.
§26
1. Od uchwał Zarządu przysługuje odwołanie do Walnego Zgromadzenia, którego decyzja jest ostateczna. Odwołanie to powinno być wniesione w formie pisemnej, za pośrednictwem Zarządu. 14 dniowy termin na złożenie odwołania biegnie od momentu doręczenia zainteresowanemu przedmiotowej Uchwały.
2. Posiedzenia Zarządu zwołuje prezes, nie rzadziej niż co 2 miesiące.
§27
1. Komisja Rewizyjna składa się z przewodniczącego i 2 członków. Przewodniczącego wybiera Komisja Rewizyjna na swoim pierwszym posiedzeniu.
2. Komisja Rewizyjna jest organem kontrolnym Stowarzyszenia. Dokonuje kontroli dorocznych sprawozdań z działalności Stowarzyszenia, ze szczególnym uwzględnieniem działalności finansowej pod względem rzetelności i gospodarności.
3. 3. Komisja składa sprawozdanie na Walnym Zgromadzeniu wraz z oceną działalności wnioskiem w sprawie absolutorium dla Zarządu.
4. Organizację pracy w Komisji określa regulamin uchwalony przez nią i zatwierdzony przez Walne Zgromadzenie.
5. Członek Komisji Rewizyjnej nie może być członkiem organu zarządzającego (Zarządu Stowarzyszenia) ani pozostawać z nim w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu, w stosunku pokrewieństwa, powinowactwa lub podległości służbowej.
6. Członek Komisji Rewizyjnej nie może być skazany prawomocnym wyrokiem za przestępstwo umyślne ścigane z oskarżenia publicznego lub przestępstwo skarbowe.
7. Członkowie Komisji Rewizyjnej mają prawo brać udział w posiedzeniach Zarządu z głosem doradczym.
8. Do ważności uchwał Komisji Rewizyjnej wymagana jest obecność na zebraniu co najmniej połowy pełnego składu Komisji. Uchwały zapadają zwykłą większością głosów.
Rozdział V. Majątek Stowarzyszenia
§28
Stowarzyszenie czerpie środki na finansowanie swojej działalności z:
1. opłat wpisowych i składek członkowskich,
2. dotacji, darowizn, loterii i zbiórek ofiarności publicznej,
3. wpływów z odpłatnej działalności pożytku publicznego
§29
1. Rachunkowość prowadzi się według obowiązujących przepisów.
2. Rok kalendarzowy jest rokiem sprawozdawczym.
§30
1. Oświadczenia woli w imieniu Stowarzyszenia składa dwóch członków zarządu działających łącznie.
2. Do zaciągania zobowiązań majątkowych w imieniu Stowarzyszenia upoważnionych jest dwóch członków zarządu działających łącznie.
§31
Stowarzyszeniu zabrania się:
1. Udzielania pożyczek lub zabezpieczania zobowiązań majątkiem Stowarzyszenia w stosunku do jego członków, członków władz lub pracowników oraz osób, z którymi członkowie, członkowie władz, pracownicy pozostają w związku małżeńskim, we wspólnym pożyciu albo w stosunkach pokrewieństwa lub powinowactwa w linii prostej, pokrewieństwa lub powinowactwa w linii bocznej do drugiego stopnia albo są związani z tytułu przysposobienia, opieki lub kurateli, zwanych dalej „osobami bliskimi”.
2. Przekazywania majątku Stowarzyszenia na rzecz jego członków, członków władz lub pracowników oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, w szczególności, jeśli przekazanie to następuje bezpłatnie lub na preferencyjnych warunkach, chybachyba, że to wykorzystanie wynika bezpośrednio ze statutowego celu Stowarzyszenia.
3. Wykorzystywania majątku Stowarzyszenia na rzecz członków, członków władz lub pracowników oraz ich osób bliskich, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich, chyba że to wykorzystanie bezpośrednio wynika z celu statutowego.
4. Zakupów towarów i usług od podmiotów, w których uczestniczą członkowie organizacji, członkowie jej władz lub pracownicy oraz ich osoby bliskie, na zasadach innych niż w stosunku do osób trzecich lub po cenach wyższych niż rynkowe.
Rozdział VI. Zmiany statutu i rozwiązanie się Stowarzyszenia
§32
1. Uchwałę o zmianie statutu oraz o rozwiązaniu Stowarzyszenia podejmuje Walne Zgromadzenie większością 2/3 głosów przy obecności co najmniej połowy uprawnionych do głosowania w pierwszym terminie i bez względu na liczbę obecnych w drugim terminie.
2. Zmiana statutu oraz rozwiązanie Stowarzyszenia mogą być przedmiotem Walnego Zebrania wyłącznie wtedy, gdy sprawy te zostały umieszczone w porządku obrad Walnego Zebrania Członków. Do zawiadomienia określonego w §19 i §20 należy dołączyć projekt stosownych uchwał.
3. Uchwała o rozwiązaniu Stowarzyszenia określa sposób przeprowadzenia likwidacji oraz przeznaczenie majątku Stowarzyszenia.
Zarząd Stowarzyszenia
W skład Zarządu stowarzyszenia wchodzą następujące osoby :
- Edyta Cichocka - Prezes Zarządu
- Jarosław Cichocki - Wiceprezes Zarządu
- Magdalena Dziadura - Sekretarz
- Małgorzata Różańska - Skarbnik
- Elżbieta Kucińska - Członek Zarządu
Sposób reprezentowania i zaciąganie zobowiązań jest określony w statucie Stowarzyszenia.